Categorieรซn

De intercom als reddende engel

Mogen we je even voorstellen aan Martin. Martin heeft net het grootste evenement van de zomer georganiseerd. Vijf podiums, verspreid over drie zalen en twee buitenvelden. Martin heeft de beste crew ingehuurd, met een handjevol mensen die het licht en geluid allemaal regelen, een regisseur, en een paar mensen die rondlopen om alles in de gaten te houden. Maar hoe zorgt hij nou dat ze alles duidelijk door kunnen geven?

Dat is precies het probleem dat wij proberen op te lossen. Ons gespecialiseerde intercom systeem is erop gericht om tijdens grote evenementen ervoor te zorgen dat alles soepel blijft lopen in de communicatie. Stel bijvoorbeeld dat er in zaal twee iets mis is met de belichting. Drama natuurlijk, want een goed optreden heeft ook een goede lichtshow nodig. Met een rave kun je er misschien nog mee wegkomen als de lampen uitstaan, maar bij een klassiek orkest helpt het toch wel als je ook kan zien wat er gebeurt.

Het is heel simpel wat er daarna gebeurt: de lichtman van zaal twee schakelt het noodsignaal in op het systeem, en Martin krijgt meteen een melding dat iemand hem hard nodig heeft. Geen aarzeling, geen onduidelijkheid, het is meteen helder waar hij nodig is. Vervolgens schakelt hij op zijn intercom door naar zaal twee (alvast handig voorgeprogrammeerd zodat hij met รฉรฉn klik verbonden is met de mensen daar) en hoort Martin wat er aan de hand is. Na even kort overleggen hebben ze ontdekt wat het probleem is en wordt er iemand naar zaal twee gestuurd om het op te lossen. Binnen twee minuten kan de show weer doorgaan alsof er niets gebeurd is.

De intercom is de beste optie

We horen het je denken: waarom zou ik niet gewoon een walkietalkie of mijn telefoon gebruiken? Nou, laten we eens kijken wat er zou gebeuren met Martin in deze situatie. Stel dat de geluidsman in een appgroep een bericht gooit over de problemen. Tegen de tijd dat Martin dit ziet zijn er al vijftig andere berichten langsgekomen, sommigen nuttig, anderen volledig nutteloos, en weer anderen melden hun eigen problemen die dit probleem naar de achtergrond dringen. Als Martin dit allemaal probeert te volgen, wordt hij gillend gek. En terecht.

En met een walkietalkie is het al niet veel beter. Als de geluidsman via de walkietalkie meldt dat er iets niet klopt, dan stort de halve crew zich erop om mee te praten. Vervolgens zijn er twee andere crewleden die gaan klagen dat er onnodig gepraat wordt over de portofoon. Oh ja, en wat ook zo handig is: zodra iemand de knop indrukt om te praten, kan niemand anders zichzelf meer verstaanbaar maken. Wanneer Martin dus vraagt om duidelijkheid van wat er aan de hand is, moet hij vijf keer vragen of de anderen kunnen stoppen met praten voordat hij eindelijk iets uit zaal twee hoort. De โ€œetherdisciplineโ€ is ver te zoeken. En dat is kostbare tijd die je niet kwijt wil raken tijdens zoโ€™n evenement.

Dankzij de intercom is het probleem weer opgelost voordat de mensen in de zaal goed en wel doorhebben dat er รผberhaupt iets mis is gegaan. Het publiek is blij, de rest van de crew is niet afgeleid geraakt, en Martin kan weer opgelucht ademhalen. Top gefixt Martin!

Gerelateerde producten


Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *